reklama

Pôst = duševný poriadok

V deň, keď som písala tento článok, bola Popolcová streda, pre mnohých záležitosť náboženstva, pre iných deň ako každý iný. Medzi mojimi kolegami som sa stretla s názorom, že nevidia význam v pôste ani symbolike tohto sviatku. Nechcem však tento priestor venovať morálnym kázňam, na to podľa mňa ešte nemám ani potrebný vek, ani dostatok skúseností, no chcela by som sa podeliť o moje vnímanie pôstu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Príležitosť na sypanie si popola na hlavu je v podstate každý deň, záleží, v akom duševnom rozpoložení sa práve nachádzame. Niekto tak robí stále a opúšťa sa pri každej situácii, iní len výnimočne a niektorí nikdy. Bez chyby však nie je nikto a práve pôst, je jedno či duchovný alebo fyzický, je vhodnou chvíľou na očistenie tela i mysle. Zbaviť sa predsudkov, vlastných komplexov a vykročiť správnou nohou vpred je veľmi ťažké, chce to veľkú dávku sebazaprenia a odhodlania, no v konečnom dôsledku si neuvedomujeme, že podobne konáme každý deň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Musíme napríklad prekonávať samých seba v každodenných pracovných stretoch, niekedy sa nám to darí viac, inokedy zas menej. Verím tomu, že moji blízki prekonávajú sami seba, keď ich neustále atakujem svojou kritikou a oni sa mi snažia (aj keď im vždy veľmi dobre nejde, však koniec koncov všetci sme len ľudia :D) vychádzať v ústrety. A pôst je tu práve na to, aby sme upratali svoj vnútorný svet a obrátili zmýšľanie. Aby sme prekopali vzájomné vzťahy a snažili sa pochopiť druhých. Aby sme zabudli na vlastné predsudky a skúsili sa vžiť do kože nášho nadriadeného či človeka, ktorý nám dvakrát nesadol. A je pritom jedno či si v piatok dáte na obed extra porciu rezňa so šalátom alebo varenú brokolicu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milí čitatelia, prajem vám ničím nerušený pôst, plný príjemných zážitkov strávených vlastným rozjímaním...

Katarína Pružinová

Katarína Pružinová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som úplne obyčajný 25-ročný človek, ktorý tápa vo svete dospelých a neustále sa snaží aklimatizovať. Tvrdá realita ma pomaly zobúdza z mojich destských snov, no niekedy mám pociť, že sa nikdy celkom neprebudím....:D Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu